Search
Close this search box.

Proč chodit pěšky?

Zdroj: Freepik.com

Důvodů, proč byste měli chodit pěšky, je mnoho. Není to pouze o vlivu na vaše zdraví a kondici, chůze vám navíc pročistí hlavu a myšlenky, nemluvě o tom, že je to mnohem ekologičtější než třeba jízda autem.

Obyčejná a pro všechny známá chůze s sebou přináší mnoho benefitů – jde o prevenci řady chronických onemocnění, takže je dost možné, že vám pravidelný pohyb prodlouží život o několik let. Navíc jde o cenově dostupný sport – chůze vás nic nestojí, pouze váš čas. Navíc jde o pohyb vhodný pro každého. Věděli jste, že za pomoci chůze můžete také hubnout? Ale nyní už k samotným benefitům.

Budete mít mnohem lepší náladu

Chůze má pozitivní vliv nejen na vaše fyzické, ale také psychické zdraví. Pokud se v tuto chvíli necítíte úplně nejlépe, není nic jednoduššího než obout boty a vyrazit na chvíli ven. Tuto procházku můžete klidně spojit se zastávkou ve vaší oblíbené kavárně, případně s nákupem. Uvidíte, jak se vám pročistí hlava.

Spálíte i nějaké kalorie

Chcete si udržet svou hmotnost, nebo dokonce zhubnout, ale běh vás prostě nebaví, případně na něj nemáte dostatek síly? Pak pro vás máme dobrou zprávu! Stačí vám chůze. Jde o příjemný a bezbolestný pohyb, navíc spálíte i pár kalorií. I když vás při chůzi nebudou pálit plíce, můžete rychlost (která je u běhu) nahradit tím, že si procházku prodloužíte. 

Posílíte svaly u nohou

Pokud nebudete chodit pouze po rovince, ale vydáte se do terénu a výtah nahradíte chůzí do schodů, začnou se vám posilovat a tvarovat svaly na nohách. A nejen na nich – schody prospívají také k posílení hýžďových svalů, nemluvě o lepší kondici.

Silnější imunita

Chodíte na pravidelné procházky? Pak nám můžete věřit, že tímto způsobem posílíte svůj imunitní systém. Žádná rýmička ani kašlík vás už nepřekvapí.

Pomůžete svému zažívání

Máte problémy se zažíváním? Pak byste měli do svého života kromě dostatku vlákniny zařadit také chůzi a pitný režim. Pokud máte potíže se zácpou, pohyb a fyzická aktivita jsou snadným řešením. Fyzickou aktivitou podpoříte peristaltiku (pohyb) střev a dojde tak k rychlejšímu průchodu tráveniny gastrointestinálním traktem.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám