Search
Close this search box.

Proč by měla být jablka součástí vašeho jídelníčku?

Zdroj: Freepik.com

Jablka patří mezi nezdravější druhy ovoce. Jsou známá již odpradávna, pojí se s nimi mnoho legend a mytologických příběhů, ve kterých se považují za symbol dlouhověkosti. Pro svou sladkou chuť jsou oblíbeným pokrmem, nahrazují tak sušenky a další nezdravé produkty. Zařaďte je i vy do svého jídelníčku, uvidíte, že nebudete litovat.

Obsah vitamínů

Jsou známé pro svůj obsah antioxidantů a vitamínů, velké množství minerálních látek a kyseliny listové. Jablko je z 85 % tvořeno vodou, tudíž má příznivý vliv na hydrataci organismu. Výživnou stránku obstarávají sacharidy, přesněji řečeno fruktóza. Díky vláknině se do krve dostává pomaleji, v přiměřené míře se tak udržuje hladina cukru v krvi. 

Vliv na náš organismus

Zvyšují imunitu, působí proti infekcím, obnovují střevní mikroflóru a zabraňují kvašení ve střevech. Látky, které mají příznivý vliv na posilování srdce a snižování cholesterolu, se ve větším množství nachází ve slupce, proto jablko nikdy neloupejte. 

Jablka obsahují vitamín C, který pomáhá například proti nachlazení (stejně jako pomeranče). Málokdo také ví, že působí proti paradentóze, jelikož jejich žvýkání odstraňuje plak, čistí dutinu ústní a bělí zuby. Jsou také bohatá na fytochemikálie, které nás chrání před vznikem kardiovaskulárních onemocnění.

Zářivá pleť

Při pravidelném konzumování 2 až 3 jablek denně budete mít pleť hydratovanou, svěží a mladistvou.

Ideální při hubnutí

Věděli jste, že je vhodné jablko zařadit do jídelníčku při dietách nebo půstech? Má totiž nízkou energetickou hodnotu, ale vysoký obsah vlákniny. Právě vláknina má pozitivní vliv při zažívacích potížích nebo neprůchodnosti střev. Konzumace jablek hodinu před jídlem pomáhá redukovat příjem kalorií, je tak ideální pro zařazení do jídelníčku uzpůsobeného k hubnutí. 

Kde jablka použít?

Jablka můžeme zpracovat na mnoho způsobů, jedním z nich jsou například křížaly, které poslouží jako malá svačinka nebo občerstvení. Nakrájejte jablka na plátky a usušte na slunci nebo v troubě. Poté je skladujte v látkovém pytlíčku. 

Další možností je vyrobit svým dětem jablečné pyré (přesnídávku), kompot či jablečný koláč. Výborným dochucovadlem salátů, polévek a marinád je jablečný ocet. Zkuste si uvařit jablečný čaj, který je výborný zejména v zimních měsících v kombinaci se skořicí, hřebíčkem nebo zázvorem. Může se však podávat i za studena obohacený o citrónovou šťávu.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám