Na co byste si měli dát pozor při práci z domu?

Zdroj: Freepik.com

Práce z domova s sebou nese světlé, ale samozřejmě i ty stinné stránky. Kontrolu nad sebou držíte pouze vy sami, jste v obklopení mnoha rušivých elementů. I přesto jsou po vás vyžadovány perfektní výkony. Společnost se především v době koronavirové rozdělila na dvě části, jedné práce z domova maximálně vyhovuje, druhé právě naopak.

Jaké výhody či naopak nevýhody s sebou práce z domova nese, není příliš obtížné určit. Horší situace nastává ve chvíli, kdy nevíte, jak si dodat potřebnou motivaci a sebekázeň pro dosažení pracovních cílů a zároveň si snažíte udržet stabilní mentální zdraví.

Výhody práce z domu

Nepopiratelnou výhodou práce z domu je to, že nemusíte nikam zdlouhavě dojíždět, trávit svůj čas v dopravní zácpě nebo plném dopravním prostředku. Vše potřebné jednoduše vykonáte z pohodlí svého domova. S tím se pojí i ležérní oblečení. Pokud se zrovna neúčastníte firemního videohovoru, můžete se svým povinnostem věnovat třeba rovnou v pyžamu nebo jiném pohodlném oblečení.

Získáte určitou volnost v plánování své pracovní doby, a pokud si zorganizujete čas efektivně, stihnete během dne mnohem více věcí. Zároveň neutratíte peníze za oběd v restauraci nebo za kávu, vše totiž určitě máte při ruce doma. Náklady tedy ušetříte nejenom za dopravu, ale i stravu.

Poslední věc, kterou bychom rádi zmínili – můžete bez problémů vyzvednout objednaný balík. 

Nevýhody práce z domu

Za největší nevýhodu práce z domu se považuje mnoho způsobů rozptýlení. Nikdo vás nehlídá, zda se věnujete opravdu zadané práci, nebo zrovna sjíždíte svůj profil na Instagramu. Vaši pozornost však může odlákat i neuklizená místnost, domácí mazlíčci nebo děti. Ne každý jedinec je dostatečně silný na to, aby všem rozptýlením odolal a veškerou svou pozornost věnoval pouze firemním povinnostem. 

Kromě výše zmíněného přijdete o osobní kontakt s kolegy a kolegyněmi. Nemáte si s kým popovídat, postěžovat si na šéfa nebo s kým strávit obědovou pauzu, ono ani žádnou nemáte. Osobní kontakt s lidmi je velmi důležitý, pokud si ho odpíráte delší dobu, neblaze se to projeví na vaší psychice. 

Myslete tedy na to, že je podstatné stanovit si hranice, kdy vám začíná a končí pracovní doba. A stejně tak je téměř nutností, abyste se se spolupracovníky vydali alespoň na venkovní procházku, abyste se prostě socializovali. 

Jak si dodat motivaci a sebekázeň

Začněte tím, že si vzorně připravíte pracovní prostor. Nevyplácí se práci věnovat v posteli nebo na gauči. Pořiďte si kvalitní křeslo, ze kterého vás nebudou bolet záda, a na stole si udělejte příslušný prostor. Pokud vám to pomůže, převlečte se do oblečení, které jste běžně nosili do zaměstnání. Zkrátka si zkuste představit, že když pracujete, nacházíte se ve firmě, nikoliv doma. 

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články