Search
Close this search box.

Mlsat a nepřibrat? Víme, jak na to

Zdroj: Freepik.com

Chuť na sladké může být problém – pokud jí nedokážeme alespoň občas odolat. Lidé se na cukru stávají závislými a nevydrží bez něj ani jeden den. Sladkosti jsou kalorické, tučné, nezdravé a plné soli. Zkuste sáhnout po zdravějších variantách, které obsahují živiny a můžete je mlsat i při hubnutí.

Zeleninové chipsy

Pro milovníky brambůrků zde máme jejich nízkokalorickou variantu chipsy z červené řepy, celeru, cukety nebo mrkve. Vybranou surovinu nebo jejich mix nakrájejte na plech s pečicím papírem, posypte kořením a dejte zapéct. Křupavý a zdravý snack k filmu nebo televizi je na světě.

Kapustové brambůrky

Kadeřávková kapusta je asi nejoblíbenější náhražkou klasických brambůrků. Má nízkou kalorickou hodnotu, výborně chutná a obsahuje vápník. Kadeřávek stačí položit na plech, posypat solí, popřípadě sýrem a vložit na několik minut do trouby. Tu pečlivě sledujte, kadeřávek je hotový velmi rychle, tak pozor, abyste ho nespálili.

Sušené ovoce

Obsahuje mnoho sacharidů, proto je doporučená maximální dávka za den přibližně 40 g sušeného ovoce. Je to však mňamka, kterou můžete ujídat místo sušenek a jiných nezdravých pochutin.

Ořechy a semínka

Denní doporučená dávka oříšků je 30 g. Jsou velice tučné, ale prospěšné pro tělo. Zapomeňte však na solené ořechy, dejte přednost klasickým a nijak nedochuceným oříškům.

Sáhněte po ovoci

Chytá vás mlsná po sladkém? Dejte si čerstvé ovoce. Obsahuje sice mnoho cukrů, ale stále se jedná o lepší variantu než například čokoládový nanuk. Ovoce je bohaté na vitamíny, vlákninu a minerální látky. Pokud vaši chuť na sladké nezažene, přidejte k němu oříškové máslo, které do těla dodá zdravé tuky.

Hořká čokoláda

Kvalitní vysokoprocentní hořká čokoláda člověka zasytí již po jednom čtverečku. Má velmi intenzivní chuť, vybírejte ji však od kvalitního výrobce a s nejméně 70% obsahem kakaa.

Hummus se zeleninovými tyčinkami

Velmi populární je pomazánka z cizrny a vy si ji snadno můžete připravit doma. Budete potřebovat plechovku cizrny, trochu sezamové pasty tahini a kapku olivového oleje. Vše rozmixujte a dochuťte o citrónovou šťávu, sůl, kari, chilli, římský kmín nebo sušená rajčata. Záleží pouze na vašich preferencích. Servírujte nejlépe s nakrájenou mrkví nebo okurkou.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám