Které bylinky pomohou ochladit organismus?

Zdroj: Freepik.com

Žvýkání kostek ledu, nebo dovolená na jižním pólu, se nemusí ukazovat jako nejlepší řešení, a proto pro vás máme výčet bylinek, které léto znatelně zpříjemní – ať už ve formě limonády, čaje nebo třeba domácí zmrzliny.

Máta

Máta není náročná na pěstování, a to ani v našich podmínkách, proto je nejlepší volbou pro zchlazení těla pomocí bylinek. Po jejím požití netrvá příliš dlouho, než se dostaví požadovaný chladivý účinek. Ten vzniká díky tomu, že máta obsahuje mentol, který říká mozku, že tělo narazilo na něco chladivého. Máta tedy tělo zchladí i po požití horkého čaje. Optimální je pít mátu v limonádě v kombinaci s citrónem nebo jahodami.

Meduňka

Meduňka rozhodně patří mezi bylinky, které pomáhají s ochlazením organismu. Také pomáhá s usínáním, takže se nemusíte bát věčného převalování v posteli při tropických nocích. Dále má meduňka pozitivní vliv na úzkosti a nervozitu, takže zchladí nejen tělo, ale i nervy.

Indický angrešt

Indický angrešt je ajurvédská bylinka, která překypujeme vitamínem C a tvoří tak z indického angreštu skvělý antioxidant, který má pozitivní účinky na kardiovaskulární systém. Indický angrešt tělo ochlazuje zevnitř a mimo horké letní dny se může užívat i při horečkách.

Černý bez

Květ černého bezu pomáhá při cukrovce, má blahodárné účinky na pleť a pomáhá při detoxikaci. Jeho květ také snižuje horečku, ochlazuje a podporuje pocení, proto se z něj stává nenahraditelný společník pro dny s přemírou slunečního tepla.

Ibišek

Ibišek má spoustu účinků, které jsou pro tělo nepostradatelné. Mimo jiné je protizánětlivý, působí na vysokou hladinu cholesterolu a má také pozitivní vliv na kardiovaskulární systém. Ibišek snižuje teplotu krve a chladí tak celé tělo.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat