Kalendář zdraví: Září – pečujte o slezinu a slinivku

Zdroj: Freepik.com

Funkce sleziny a slinivky

Slezina je jedním z významných článků v našem imunitním systému. Slouží i jako filtr a rezervoár krve. Slinivka se zase stará o tvorbu trávicích enzymů a hormonů inzulin a glukagon. Podle tradiční čínské medicíny mají tyto dva orgány velký vliv na životní vitalitu. Slezina je také považována za symbol lásky.

Jak poznat, že je něco špatně?

To, že je s těmito orgány něco v nepořádku, poznáte především na svém chování. Pociťujete na sobě projevy nadměrné starostlivosti nebo dlouhé přemýšlení nad problémy, které zdánlivě nemají řešení? Na vině může být právě poškození slinivky nebo sleziny.

Mezi vnější symptomy se zase řadí opary, nadýmání, únava, nízká imunita, poruchy zažívání a další. Obzvlášť nepříjemným symptomem je bolest pod levými žebry, kde se slezina nachází.

Jak se problémů zbavit?

Jednoduchým řešením velkého množství problémů se slezinou a slinivkou je konzumace více zdravých jídel. S tím souvisí vyřazení (nebo alespoň velké omezení) příjmu bílého cukru, mouky, živočišného tuku a hlavně alkoholu.

Pokud se cukru vzdát nechcete, nahraďte umělé sladkosti a sladidla například ovocem. Nezapomínejte také na pobyt a pohyb na čerstvém vzduchu. Do svého jídelníčku můžete zařadit i obiloviny – jáhly, rýži apod. Také dýně, brambory nebo obyčejná cibule vaší slinivce a slezině jen prospěje.

Bylinky, které vám pomohou

Oblíbenou bylinkou na řešení problémů se slezinou je například ženšen, který vám pomůže zbavit se únavy. S návratem přirozené harmonie pomůže také matcha, ašvaganda nebo chlorella. Všechny tyto bylinky najdete v našem e-shopu Klub Energy Tábor ve formě kapslí, které usnadňují jejich konzumaci.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat