Search
Close this search box.

Jak zrychlit metabolismus ve spánku?

Zdroj: Freepik.com

Chcete zrychlit metabolismus? Pak je tento článek pro vás jako dělaný. Řekneme vám v něm několik tipů, jak na rychlejší metabolismus, a díky tomu lepší spalování. 

Metabolismus

Pojem metabolismus označuje všechny chemické reakce v našem těle. Tyto reakce zajišťují správné fungování organismu a přeměňují živiny na energii. 

Pokud chcete zrychlit metabolismus, měl by vás zajímat rozdíl mezi bazálním metabolismem a klidovým metabolismem. Bazální má za úkol udržet základní životní funkce a klidový má za úkol spalování v době, kdy nic neděláte. A kolik lze během toho, co nic neděláte, spálit? To je individuální, ale uvádí se rozmezí 1 400 až 1 800 kalorií. Pokud vás zajímá jeho zrychlení, zajímá vás ve skutečnosti spalování energie v době nečinnosti a během spánku. 

Jak na zrychlení metabolismu?

Ochlaďte se. Dejte si na noc studenou sprchu, tělo se bude muset zahřát a nastartujete tím svůj metabolismus. Úplně stejně funguje i pití studené vody. Co takhle sklenice studené vody před spaním? Zajistíte si minimálně na hodinu zrychlení svého metabolismu.

Snižte teplotu v ložnici. Při nižší teplotě se vám bude lépe spát. Zároveň se vám zrychlí metabolismus. Čím větší chladno, tím větší výdej energie. Ale nepřežeňte to, začněte pomalu. Třeba o půl stupně dolů, a po zvyknutí můžete zase níž. A uvidíte sami, že se vám bude i lépe spát, spánek bude kvalitnější a ráno budete odpočatější.

Cvičte. Nejenže zlepšíte každý svůj den pohybem, což vám prospěje po různých stránkách, ale svalová hmota spaluje více než tuková tkáň, takže v klidovém režimu či ve spánku bude váš metabolismus i díky tomu rychlejší a více spálí. 

Spěte kvalitně a dostatečně dlouho. Při kvalitním a dostatečném spánku bude i váš metabolismus fungovat lépe a rychleji. Spát byste měli alespoň 6 hodin. Ideálně však něco mezi 7 až 9 hodinami. To, co vám vyhovuje nejvíc, vyzkoušejte. A zkuste vstávat a chodit spát v pravidelnou dobu. Tělo se dostane do rytmu a bude fungovat lépe. Bude to mít opět dopad i na množství vaší energie, budete se cítit obecně lépe. 

Jezte ostré jídlo. Zkuste si k večeři přimíchat do jídla (pokud se to do něj hodí) trochu chilli. Pálivé jídlo pomáhá nastartovat metabolismus a spalování na několik hodin po snědení. Samozřejmě nedávejte chilli úplně všude, ale opravdu pouze tam, kde se to hodí. Při pravidelné konzumaci se dostaví výsledky. 

Nebuďte hladoví. To platí jak přes den, tak na noc. Mít hlad přes den není dobré, dopřávejte si jídlo pravidelně, a stejně tak se najezte dostatečně na noc. Vyvážená večeře, plná živin, ale nepřejídat se. Jít spát o hladu vám také nepomůže. Ale když budete najedení tak akorát, opět to bude mít pozitivní vliv. 

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat