Search
Close this search box.

Jak si vytvořit ideální ranní rituál pro klidný a úspěšný den?

Zdroj: Freepik.com

Proč milujeme rituály

Rituál – naučený proces, který se postupem času stane pro naši mysl téměř automatický a žádaný. Jedním z důvodů, proč si je tak vychutnáváme, je již výše zmíněná únava z rozhodování. Každý den, přestože si to neuvědomujeme, musíme udělat velké množství rozhodnutí. Jaké oblečení si obléci, co si dát na snídani, v kolik hodin vyrazit, jakou cestou se dát, co si dát do tašky na cestu a mnoho, mnoho dalších. A to jsou rozhodnutí, která děláme ještě předtím, než vyjdeme z domova! Proto se může stát, že do práce již dorazíte unavení a podráždění, protože jste toho museli tolik rozhodnout ještě předtím, než jste za to byli placeni. Rituály tento proces zjednodušují a zajišťují, že budete muset dělat vědomá rozhodnutí až tehdy, kdy je to opravdu nutné.

Ranní rituál by měl začít večer

Respektive by měl navazovat na váš večerní rituál. Myslíte, že mít dva rituály je nadbytečné? Uvažujte takto – dětem také říkáme, aby si připravili tašku a oblečení večer a ne ráno, tak proč by to mělo být jinak, když vyrosteme a máme o to více povinností? Následující seznam večerních rituálů vám zajistí co nejpříjemnější ranní rituál.

  • Ukliďte nádobí již večer, ráno by vás to zdržovalo a rozčilovalo.
  • Podívejte se na počasí a připravte si oblečení.
  • Pokud berete léky, připravte si je dopředu spolu se sklenicí vody.
  • Připravte si přípravky osobní hygieny.
  • Projděte si tašku, jestli máte vše, co potřebujete.
  • Podívejte se do lednice, jestli není potřeba něco druhý den koupit.
  • A nezapomeňte si vzít s sebou nákupní tašku.
  • Připravte si na noční stolek velkou sklenici vody s citrónem.
  • Pokud si berete oběd z domova, připravte si oběd- můžete vyzkoušet zdravé recepty z naší kuchařky.

Rituály jsou velmi osobní záležitost

Málokdy se stane, že bude váš osobní rituál stejný jako někoho jiného, proto se můžete nechat pouze inspirovat velkým množstvím cizích rituálů. Podobné rituály můžeme ovšem najít v rodinách, které mohou mít podobné tempo života – ve stejnou dobu snídají, odjíždějí a připravují se. To také souvisí s tím, že se vaše rutina bude odvíjet od toho, co všechno musíte udělat. Například, pokud se musíte také starat o děti, bude vaše osobní rutina velmi zjednodušená a krátká, než když máte celé ráno jen pro sebe.
Z tohoto seznamu si můžete vybrat, které věci již děláte, které byste chtěli vyzkoušet a o které nemáte zájem:

  • Vstávejte dostatečně brzy, abyste nemuseli spěchat.
  • Vstávejte každý den ve stejnou dobu po prvním budíku. Ano, i o víkendu.
  • Než vytáhnete nohy z postele, vypijte sklenici vody s citrónem.
  • Provětrejte peřiny a roztáhněte závěsy.
  • Udělejte si kávu/čaj.
  • Udělejte si zdravou snídani (ovesnou kaši se semínky a ovocem, vejce s celozrnným chlebem a podobně).
  • Podpořte obranyschopnost skrze bylinky na imunitu, nebo bylinky proti únavě.
  • Nachystejte si seznam povinností/naplánujte si den.
  • K tomu připište 3 věci, které vás v životě těší.
  • Protáhněte se.
  • Meditujte.
  • Čtěte si.
  • Místo autem jděte pěšky/na kole/hromadnou dopravou.
  • Zapněte si oblíbenou hudbu, která vás správně naladí.
  • Spojte se se svými pocity – uvědomte si, jak se cítíte a proč tomu tak je.
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám