Search
Close this search box.

Jak se zbavit chutí na sladké

Zdroj: Freepik.com

Chuť na sladké chápeme jako intenzivní a nutkavou potřebu dát si něco dobrého. Konzumace jídel s vysokým glykemickým indexem má za následek vyplavení dopaminu, který krátkodobě navozuje příjemné pocity, jako jsou radost nebo chvilkové uspokojení. Jak se od závislosti osvobodit a čím nahradit jednoduché cukry? Inspirujte se tipy v našem článku.

Dbejte na vyváženou skladbu jídelníčku

Jezte pravidelně po menších porcích a sestavte si jídelníček plný makroživin, které tělo potřebuje. Nezapomínejte ani na sacharidy, které tělu dodávají energii. Ty konzumujte ve formě příloh nebo samostatně (ovoce, zelenina).

Pokud saháte po potravinách, které v sobě nemají žádné bílkoviny ani vlákninu, rychle vás přepadne pocit hladu nebo bolest břicha. Patří sem sladkosti, sušenky, sladké limonády, energetické nápoje, brambůrky, hranolky, bílé pečivo nebo fast food.

Vyhýbejte se zlozvykům

Jste zvyklí konzumovat po každém jídle nějakou dobrotu nebo něco za odměnu? Tohle vše je návyk, který jste si vytvořili, začněte proto pracovat na jeho odbourání. Postupujte pomalu, radikální kroky fungují na krátkodobé bázi. Malé úspěchy povedou k trvalé změně, díky které se budete cítit mnohem zdravěji. Dopřejte si kvalitní stravu, vyměňte například dortík za kousek vysokoprocentní hořké čokolády.

Nechoďte na nákup hladoví

Nejčastější problém prakticky nás všech. Máme hlad, tak zajdeme do obchodu a odcházíme s plnou taškou věcí. Proč? Pokud jste hladoví, mozek přepne do stádia, kdy myslíte pouze na jídlo a je pro vás snadnější nechat se zlákat na výhodné nabídky, produkty ve slevě nebo nakupování věcí do zásoby. V takovém stavu se obchodům zkrátka vyhýbejte, choďte nakupovat sytí a odřekněte si koupi zbytečných potravin.

Přestaňte zajídat své problémy

Pokud jste ve stresu, cítíte se špatně nebo rozhozeně, často se odhodláte ke konzumaci nadměrného množství čokolády a dalších sladkostí. Řekněte si zkrátka ne, odstraňte z dosahu všechny sladkosti a dopřejte si raději procházku na čerstvém vzduchu, využijte relaxační techniky nebo se pusťte do některé z činností, které vám dělají radost.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat