Jak se vyhnete ranní únavě?

Zdroj: Freepik.com

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment, který je součástí probuzení. Spoustě lidem pomůže studená sprcha, šálek kávy nebo protažení těla. Ospalost a vyčerpanost jsou často způsobeny stresem, nedostatkem spánku nebo špatným stravováním. Jak proti nim bojovat? Podívejme se společně na tipy, které vám v boji s únavou zaručeně pomohou.

Snídaně je základ dne

Snídaně dodá tělu potřebnou energii a nastartuje organismus. Snažte se proto zajistit kombinaci bílkovin, sacharidů a zdravých tuků. Snídejte pravidelně přiměřené porce. Uvidíte, že vám tělo poděkuje. Vyzkoušejte tipy na zdravé snídaně i svačiny z naší kuchařky.

Odpočívejte a relaxujte

Najděte si během dne čas na aktivitu, při které si odpočinete a vypnete mozek. Pokud v práci jedete od rána do večera bez zasloužené přestávky, tak není divu, že vás před spaním čeká plná hlava myšlenek a starostí.

Tip: Vyměňte chemii za dary přírody a získejte potřebný elán a energii.

Do postele s čistou hlavou

Ležíte v posteli a mozek vám jede „ostošest“. V takové situaci neusnete a čeká vás probdělá noc. Vše, co se vám honí hlavou, odložte na ráno nebo se kvůli těmto myšlenkám nevyspíte a budete podráždění. Zkuste myslet na hezké věci, které vás dělají šťastnými, a cítíte se při nich uvolněně.

Zdroj: Freepik.com

Nezapomeňte na pravidelnou rutinu

Častým důvodem ranní únavy bývá nedostatek spánku a jeho špatná kvalita. Základ pravidelné rutiny je nastavit si čas, ve který budete chodit každou noc spát. Během dne zapomeňte na šlofíky a večer neponocujte. Tělu však nesvědčí ani příliš dlouhý spánek, vše by mělo být dostatečně vybalancované, abyste se cítili odpočatě a svěže.

Změňte návyky

Nedostatečný přísun tekutin je příznakem bolesti hlavy i ranní únavy. Proto pijte především čistou vodu, vyřaďte ze svých návyků kofeinové nápoje, které na organismus působí pouze krátkodobým efektem. Energetické nápoje narušují spánek a snižují jeho kvalitu, proto byste je rozhodně neměli konzumovat ve večerních hodinách.

Přibližně dvě hodiny před spaním již nejezte, tělo nestíhá potraviny strávit. Zkuste si před spaním připravit bylinkový čaj, který zklidňuje a bojuje proti dlouhodobé únavě. Mezi účinné bylinky patří například meduňka, ostropestřec nebo heřmánek.

Nedostatek hořčíku

Hořčík je pro náš organismus velmi důležitá minerální látka, přispívá k funkci celého metabolismu, správné činnosti svalů a nervové soustavy a v neposlední řadě bojuje proti únavě a vyčerpání. Studie ukazují, že až 1/3 Čechů se potýká s nedostatkem hořčíku v těle. Ranní únava může být tedy způsobena i nedostatkem hořčíku. Konzumujte proto potraviny, které ho obsahují nebo zařaďte do své rutiny doplňky stravy, které nahradí látky obsažené v potravinách. Hořčík naleznete například v banánech, luštěninách, semínkách nebo čokoládě s vysokým procentem kakaa.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat