Search
Close this search box.

Jak pečovat o svoji psychiku i přes nedostatek času

Zdroj: Freepik.com

Péče o psychickou stránku svého zdraví by se rozhodně neměla podceňovat. Málokdo z nás má ovšem prostor na cvičení jógy, četbu knih nebo procházky po přírodě. Poradíme, jak se o sebe i přes nedostatek času postarat, a být tak v životě spokojení a šťastní.

Zatancujte si

Pokud ráno najdete alespoň dvě minuty, zapněte muziku, nejlépe veselou nebo taneční, a zkrátka si po bytě zatancujte. Naladí vás to na celý den, budete mít dobrou náladu a začnete se cítit plní energie. Kromě tance seběhněte po schodech, zapojte chůzi po eskalátorech v metru nebo si udělejte rychlou rozcvičku.

Naložte se do vany

Horká koupel po celém dni v práci vám udělá dobře na tělo i mozek. Zregeneruje, připraví vás na klidný spánek a dodá kapku relaxace i odpočinku. Nezapomeňte použít koupelovou sůl nebo pár kapek oleje, například levandulového.

Úprava jídelníčku

Tučná a smažená jídla mají vysoký glykemický index, kvůli kterému máte po jídle prakticky hned pocit hladu, jste vyčerpaní a náladoví. Raději si dopřejte kvalitní stravu, která tělu prospěje, zasytí a dodá potřebnou energii. S jídlem souvisí i psychický stav, při nezdravém životním stylu může vznikat deprese nebo úzkosti. 

Relax

Najděte si každý den chvilku sami pro sebe a dělejte pouze to, co vás baví a naplňuje. Pokud rádi čtete, ale nemáte na knihu čas, zkuste si pustit audioknihu, tu můžete poslouchat při cestě do práce, v autě nebo o polední pauze. Odpočinek je pro tělo nesmírně důležitý, dodává tělu regeneraci a dobíjí mozek. Pokud budete v zápřahu po celý den, váš psychický stav na tom nebude vůbec dobře a dostaví se vyčerpání, bolest hlavy, problémy se spaním nebo podrážděnost.

Pitný režim

Tělo je tvořeno až z 60 % vodou. Dostatečný příjem tekutin je důležitý pro celkový chod našeho organismu a zamezuje zdravotním problémům, zejména dehydrataci. Ta se projevuje špatnou koncentrací, zhoršeným fyzickým i psychickým stavem, bolestí hlavy, malátností a únavou. Mějte u sebe za každé situace láhev s čistou a nejlépe studenou vodou. Pokud pijete málo, nainstalujte si aplikaci do mobilu, která kontroluje váš pitný režim a posílá upozornění ve chvíli, kdy je na čase vypít další sklenici vody.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak zkrotit chutě na sladké?

Cukr je silně návykový, a pokud se ho zrovna snažíte omezit, bude po něm vaše tělo prahnout mnohem intenzivněji. Jak nezvladatelnou chuť

Tělo a kondice

Cvičení při nemoci?

Jak je to se cvičením během onemocnění? Kdy v tréninku pokračovat a v jaké chvíli se naopak raději léčit? Připravili jsme si pro

Tělo a kondice

6 projevů, že máte málo pohybu

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na