Dejte si pozor na těchto 6 spouštěčů migrény

Zdroj: Freepik.com

Migrénou trpí zhruba 15 % žen a 8 % mužů. Probíhá v různých fázích a vyznačuje se pulzující jednostrannou bolestí hlavy, nevolností nebo zvracením. Po odeznění se člověk cítí unavený a nesoustředěný. Na jaké spouštěče migrény byste si měli dát pozor a čemu se raději vyhnout? Poradíme v následujícím článku.

Migréna

Chronické onemocnění charakteristické bolestí hlavy zejména na jedné straně lebky. Bolesti trvají v rozmezí 3 až 72 hodin a mají negativní dopad na život postiženého. Většina lidí trpící migrénou má potíže s učením, pracovní výkonností a také v sexuálním životě. Přesné příčiny jsou neznámé, poznáme je pouze dle tzv. spouštěcích faktorů. Nejčastěji migrénou trpí dospělí lidé ve věku 25 – 45 let.

Léčba

Migréna se tlumí pomocí léků a rozděluje se na terapii akutní a preventivní. Při akutní potřebě nasadíme volně prodejné léky, nejčastěji analgetika – jako jsou ibuprofen, aspirin nebo paracetamol. Pokud trpíte migrénou opakovaně, doporučuje se preventivní léčba. Tam se doporučují léky ze skupiny triptanů, které tlumí příznaky. Mohou se užívat ve formě tablet, nosních sprejů nebo injekcí. Pokud ovšem máte raději přírodní a alternativní možnosti léčby, doporučujeme přírodní produkty Klubu Energy Tábor a dopřejte si komplexní regeneraci s pentagramovými produkty a pečujte o sebe bez chemie.

Glutamát

Patří mezi nejčastější spouštěče migrény. Je to konzervační látka, která se používá do průmyslově zpracovaných produktů, konzerv, polévek, masa nebo mražených produktů. Zkuste proto vypozorovat, jaké produkty a množství vám migrénu způsobuje.

Aminokyselina tyramin

Tuto látku obsahují zejména zrající sýry, červené víno, čokoláda a maso. Někteří lidé mají nedostatek enzymu odbourávajícího tuto složku v těle, proto se často jedná o problémový spouštěč, vyvolává totiž řetězec vedoucí k záchvatu migrény.

Zdroj: Freepik.com

Stres

Jde o reakci nervového systému na širokou škálu psychologických nebo fyziologických podnětů. Stres zasahuje do každodenního života, proto je také největším spouštěčem migrén. Zvyšuje frekvenci jejího výskytu a prodlužuje délku trvání potíží.

Nedostatek tekutin

Ovlivňuje hladinu serotoninu v těle a hladinu hydratace, kde jsou obsaženy malé krevní cévy v mozku. Ty tlačí na své okolí a vyvolávají bolest. Krev je potřeba naředit, proto u sebe mějte čistou vodu a doplňte zásoby, které vám schází. Káva, černý čaj a sladké nápoje vodu z těla odvádějí, proto se jim při bolestech hlavy vyhněte.

Migréna a menstruace

Často se projevuje právě v menstruačním cyklu, především na jejím začátku. Dochází totiž k velkému výkyvu hladiny estrogenu v těle, ten začne ovlivňovat procesy v mozku související se vznikem záchvatové migrény. Můžete ji odbourat několika způsob, například přikládáním ledu na bolestivá místa nebo relaxačním cvičením, které snižuje celkové napětí nebo vyzkoušejte pentagramové přírodní produkty Energy. Bylinný koncentrát Gynex a krém Cytovital je komplexní bylinné řešení pro období menstruace i PMS. Bylinný koncentrát Gynex se užívá jako doplněk stravy a krém Cytovital se maže na místa podbříšku a umocňuje působení bylinných extraktů a jejich účinných složek.

Alkohol

Migrénu mohou vyvolat všechny druhy alkoholu, nejčastější výskyt (zejména u žen) je však konzumace červeného vína, na které je mnoho z nich citlivé. Bolest způsobuje etylalkohol v kombinaci s dehydratací provázející pití alkoholu. Pokud vám alkohol nedělá dobře, omezte ho a nahraďte ovocným džusem nebo vodou.

Tip: Vyzkoušejte bylinky, které uleví při migréně.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat