Search
Close this search box.

Cvičení při nemoci?

Zdroj: Freepik.com

Jak je to se cvičením během onemocnění? Kdy v tréninku pokračovat a v jaké chvíli se naopak raději léčit? Připravili jsme si pro vás následující článek, ve kterém zodpovíme nejčastější rizika a chyby při cvičení v nemoci.

Trénink v nemoci

Každé cvičení je pro tělo zátěž. Při dobrém zdravotním stavu nás vnitřní vrozené obranné mechanismy brání před zasažením imunitního systému. Zejména kardio nebo silový trénink mohou tělo oslabit až na 72 hodin, to je pak náchylnější na rozvoj infekce. Všeho moc škodí. Lidé, kteří nevykonávají fyzickou aktivitu, mají zhoršený stav imunitního systému ve stejné míře jako lidé, kteří to se sportem přehánějí. 

Cvičit nebo necvičit?

Vždy poslouchejte své tělo. Vy víte nejlépe, jak se cítíte. A pokud je vám opravdu zle, tak na několik dní trénink vynechte. V případě, že nevíte, co dělat, zeptejte se lékaře. Pokud máte horečku a trpíte bolestí svalů, je cvičení zakázáno. Není doporučeno ani v případě, kdy vás bolí žaludek, nebo trpíte kašlem. Jestliže máte ucpaný nos a mírnější bolest v krku, trénovat můžete, ale v klidnějším režimu. Doporučují se aktivity jako jogging, cyklistika, plavání nebo jóga.

Podpora imunity

Pijte dostatečné množství tekutin, zvyšte obsah ovoce a zeleniny a dbejte na dostatek kvalitního spánku. Podpořte svou imunitu například konzumací česneku, který má skvělé antibakteriální účinky, nebo medu, ten naopak pomáhá při kašli. Můžete svou životosprávu zpestřit doplňky stravy, například vitamínem C, zinkem nebo zázvorem. Právě ten se řadí mezi superpotraviny, pomáhá s infekcemi a zabraňuje šíření bakterií.

Nemoci, při kterých můžete cvičit

Rýma je virová infekce nosu a hrdla. Platí proto pravidlo, že byste neměli navštěvovat posilovnu z důvodu možného šíření rýmy. Bolest hrdla je v pořádku, jestliže je způsobena alergií nebo běžným nachlazením. Pokud se k bolesti připojí teplota a problém s polykáním, je na místě navštívit lékaře.

Nemoci, při kterých necvičte

Při těchto nemocech hrozí poranění během tréninku, jsou infekční a nakažlivé. Řadíme sem horečku, žaludeční problémy, silný kašel a chřipku. Nemoc důkladně vyležte a neuspěchejte návrat ke cvičení, tělo potřebuje čas na regeneraci.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám