Search
Close this search box.

Červené a bílé maso

Zdroj: Freepik.com

Maso je podstatnou součástí našeho jídelníčku a důležitým zdrojem bílkovin. Jaké druhy masa máme a které jsou pro tělo nejvhodnější? Povíme si v následujícím článku.

Červené maso

Mezi zdroje červeného masa řadíme: hovězí, skopové, vepřové, kachní, husí a zvěřinu. Červené maso je o něco tučnější než maso bílé, jeho nadměrná konzumace se může stát podkladem pro vznik rakoviny tlustého střeva nebo cukrovky, může způsobit problém s trávením a další onemocnění. 

Jeho nesporná výhoda je však v obsahu železa a vitamínu B12, bez kterého by náš organismus nemohl správně fungovat. Dále je skvělým zdrojem mastných kyselin a zinku, který je zodpovědný za zdravé nehty, pokožku a vlasy, mimo jiné také přispívá k normální hladině testosteronu v krvi. 

Zpracované nebo nezpracované maso?

Maso dělíme do dvou skupin, na průmyslově zpracované výrobky a nezpracované červené maso.

Zpracované maso již prošlo konzervací a jinými metodami na zlepšení chuti a prodloužení trvanlivosti. Řadíme sem zejména salámy, šunky, párky, klobásy, paštiku nebo maso v konzervě. 

Nezpracované maso je v syrovém stavu, nejlépe přímo od řezníka, jde o kusy masa určené k přímé úpravě. Velký rozdíl zde dělá obsah konzervačních látek a soli, kdy zpracované produkty obsahují až čtyřikrát více těchto surovin.

Bílé maso

Bílé maso je oproti červenému považováno za zdravější a libovější, obsahuje velké množství svalových vláken, méně tuků a více bílkovin. Patří sem maso drůbeží (krůtí, kuřecí), králičí, mořské plody a ryby. A právě ryby jsou považovány za výživné a doporučují se například při redukci váhy či vyvážené stravě. Jsou bohaté na vitamíny a minerály, mají minimum tuku a vysoký výskyt omega 3 mastných kyselin.

Proč jíst kuřecí maso?

Obsahuje vysoké množství selenu, chrání tedy organismus před bakteriemi a působí jako přirozený antioxidant. Má v sobě malé množství nasycených tuků, proto je ideální při dietách a pro svou lehkou stravitelnost se doporučuje také v případě nevolnosti nebo nemoci. Kuřecí maso je snadné na přípravu a nabízí nespočet způsobů úpravy.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak zkrotit chutě na sladké?

Cukr je silně návykový, a pokud se ho zrovna snažíte omezit, bude po něm vaše tělo prahnout mnohem intenzivněji. Jak nezvladatelnou chuť

Tělo a kondice

Cvičení při nemoci?

Jak je to se cvičením během onemocnění? Kdy v tréninku pokračovat a v jaké chvíli se naopak raději léčit? Připravili jsme si pro

Tělo a kondice

6 projevů, že máte málo pohybu

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na