Bylinky, které zmírní nadýmání

Zdroj: Freepik.com

Nadýmání zná každý z nás. Mezi jeho projevy patří nafouklé břicho, bolest, křeče a plynatost. Za problémem většinou stojí špatný jídelníček, nadměrné polykání vzduchu a zadržování vody v těle. Víte ale, jak problémy s nadýmáním zmírnit? Poradíme vám bylinky proti nadýmání.

Mezi nadýmavé potraviny patří především luštěniny, brokolice, mléčné produkty, česnek, cibule, sycené vody, pečivo, kořeněná jídla nebo víno. K nadměrné plynatosti také přispívá sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Úlevu vám mohou poskytnout bylinky, které při tomto problému pomáhají, optimalizují totiž trávení. A které to jsou?

Heřmánek pravý

Je známý svými protizánětlivými účinky a pozitivním vlivem na celou trávicí soustavu. Používá se proti plynatosti, zánětu žaludku, průjmu či nadýmání. Heřmánkový čaj užíváme vždy po jídle a je vhodný i pro malé děti.

Máta

Funguje jako první pomoc proti nadýmání, skvěle působí na trávicí trakt, podporuje tvorbu žaludečních šťáv a žluči. Sušenou mátu použijeme na nálev, poté louhujeme patnáct minut. Popíjí se vždy po jídle. Vyzkoušet můžete i mátovou aromaterapii s olejíčkem Mint, který je vhodný pro inhalaci i koupele. Provoní krásně celý domov a pomůže ke zklidnění mysli i těla.

Fenykl

Oblíbenost získala tato bylinka díky své nasládlé, aromatické a svěží chuti. Mohou ji užívat i ratolesti, kterým pomáhá od bolesti břicha. Fenyklový čaj je močopudný, usnadňuje trávení potravy a pomáhá také proti nadýmání a plynatosti. Při těchto problémech můžeme kromě čaje vyzkoušet i fenyklová semena, která vložíme na lžičce do úst a žvýkáme.

Zdroj: Freepik.com

Třezalka

Třezalka působí skvěle proti nechutenství, nevolnosti a pečuje o zdraví žaludku. Užívá se jako přírodní antidepresivum, protože pomáhá při problémech se stresem, úzkostí nebo nespavostí. Redukuje nadměrné množství kyseliny ve střevech a pomáhá proti žaludečním vředům. Třezalku je vhodné užívat dlouhodobě, účinky se projevují až po dvou týdnech. Neměli by ji však konzumovat lidé, kteří trpí velmi nízkým tlakem nebo cukrovkou.

Kmín

Používá se zejména jako koření, málokdo však ví, že je vhodný jako prevence při nadýmání. Kmín podporuje činnost střev a podporuje produkci žaludečních šťáv. Při potížích ho můžeme rozžvýkat nebo si z něj vylouhovat čaj, který následně pijeme.

Zázvor

Zázvor pozitivně ovlivňuje proces zažívání, snižuje hladinu cholesterolu, potlačuje pálení žáhy, nadýmání a plynatost. Čerstvý zázvor můžeme použít při přípravě čaje, kdy ho nastrouháme nebo nakrájíme na plátky. Za den je jeho maximální dávka pro dospělého člověka nastavena na čtyři gramy, jelikož je nutné užívání s mírou. Obloukem by se mu měli vyhnout diabetici a děti do dvou let.

Tip: Vyzkoušejte 2 recepty na léčivý zázvorový sirup.

Které z těchto bylinek pravidelně užíváte vy?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat