Search
Close this search box.

Břišní tuk: Jaké nebezpečí vám hrozí při jeho nadbytku?

Zdroj: Freepik.com

Nadbytečný břišní tuk, ožehavé téma žen i mužů a nevyhledávaný módní doplněk, který si dennodenně nosíte všude s sebou. Naštěstí existuje několik možností, jak se ho postupně zbavit, ať už zvolíte vyváženou stravu nebo účelné cvičení. Nejedná se pouze o neatraktivní prvek, ale také o značné zdravotní riziko. 

Je důležité své tělo udržovat v kondici, dbát na potřeby, o které si žádá a dodržovat pravidelný pitný režim. S takto vžitými návyky se budete nejenom snadněji zbavovat břišního tuku, ale zároveň docílíte psychické pohody a vyrovnanosti. Jak se říká – „Ve zdravém těle zdravý duch.“

Jak zhubnout břišní tuk cvičením

Pokud se chcete zbavit přebytečného břišního tuku, je podstatné dostatek svého času věnovat cvičení potřebných partií. Myslete na to, že tělo se nadbytečných tukových zásob začne zbavovat přibližně až po dvaceti minutách aktivního pohybu. Následný odpočinek je ale stejně tak důležitý jako sport. Dopřejte svému tělu dostatek času na regeneraci, než po něm budete znovu žádat perfektní výsledky.

Jak zhubnout břišní tuk pomocí cvičení je tedy poměrně jednoduché. Věnujte se dané aktivitě alespoň půl hodiny. Především během cvičení dodržujte pitný režim pomocí vody nebo zeleného čaje, který napomáhá odbourávání tuků. Mezi ideální sporty patří běhání, aerobik, svižná chůze, jízda na kole nebo třeba kickbox. Důležité je zkrátka nesedět, ale jít své vytoužené postavě naproti.

Jak shodit břišní tuk pomocí stravy

Kromě cvičení byste značnou pozornost měli věnovat i tomu, co jíte. Nutné je omezit přísun jednoduchých cukrů, které se tradičně nacházejí ve sladkostech. Kromě toho se vyhněte i nadměrné konzumaci tuků ukrytých v tlustém masu, chipsech či jiných pochutinách.

Do svého jídelníčku naopak zařaďte vysoké množství zeleniny, luštěnin, libového kuřecího či krůtího masa a ryb. Ideální přílohou, která obsahuje minimum kalorií, je rýže. Chybět by však nemělo ani ovoce nebo mléčné výrobky, především kvalitní tvaroh. V boji proti obezitě je výborný meloun nebo cuketa, tyto suroviny totiž obsahují vysoké množství vody a zdraví prospěšných látek, proto si je neváhejte dopřát.

Jaké nebezpečí hrozí při nadbytku břišního tuku

Břišní tuk je nebezpečný především z toho důvodu, že se velmi snadno může stát tukem viscerálním. To jsou tukové zásoby nacházející se v těsné blízkosti vašich orgánů. Je proto nutné tuto hladinu udržovat v optimálních hodnotách, jinak hrozí nejenom zpomalení trávení metabolismu, ale i závažnější problémy. Těmi jsou například různá chronická onemocnění, cukrovka, rakovina a infarkt. Je vhodné si alespoň jednou za čas nechat viscerální tuk změřit. Nemusí být totiž nutně viditelný na první pohled, o to nebezpečnější však je.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat