Search
Close this search box.

6 důvodů, proč jste neustále unavení 

Zdroj: Freepik.com

Každý se občas cítí slabý a unavený. Pokud vás to trápí ale pravidelně či dlouhodobě, zpozorněte. Tělo vám dává najevo, že něco není v pořádku. 

Dnešní uspěchaná doba a únava

V dnešní době je unavený snad každý. Je to jakási norma neustále zívat a stěžovat si, kdo je unavený více a kdo toho má více na starosti. Však to určitě znáte, že? Ať už jde o kolegy, rodinu či přátele. Každý si stěžuje na něco. Přesto je normální cítit se občas unaveně. Ale co když se tak cítíte dlouhodobě? Trápí vás velká únava i po delším spánku? Potom si přečtěte náš článek a třeba najdete důvod! 

1) Dehydratace

Pitný režim je důležitý, ale kafíčka, co přes den pijete, se do něj nepočítají. Za každé kafíčko byste si měli dopřát sklenku vody navíc. Jak poznáte dehydrataci? Můžete hůře spát, můžete mít sušší rty a pokožku, tmavší až zapáchající moč. Dehydratace snižuje proudění krve a už při pouhých dvou procentech ztráty tekutin pocítíme únavu. Pamatujte tedy na to a pijte v průběhu dne. Dejte si i sklenici vody k posteli, v noci nebo ráno vám přijde vhod. 

2) Nespíte dost a pravidelně

Člověk by měl naspat něco mezi 7 až 9 hodinami. Pokud spíte méně, budete unavení. Pokud spíte více, budete také unavení, takzvaně se přespíte. A nefunguje ani dohánění spánku o víkendu. Spát byste měli chodit v pravidelnou dobu a stejně tak vstávat. Tělo si zvykne na určitý rytmus a spánek se zkvalitní. Stejně tak byste měli dvě hodiny před ulehnutím omezit modré světlo: telefony, tablety, televize a počítače. 

3) Nedostatek vitamínů a minerálů

Nedostatek různých vitamínů může také způsobovat únavu. Ať už by šlo o vitamín D, který snadno doplníte i ze sluníčka, a proto se v zimě cítíte více unavení, nebo vitamín B, který snadno získáte ze stravy, tak může jít také o nedostatek hořčíku, který reguluje hladinu glukózy v krvi, nebo nedostatek železa, který trápí hodně ženy kvůli menstruaci.

4) Jíte málo nebo moc

Když se najíte dlouho před usnutím, může se vám hůře spát z důvodu hladu. Je vhodné si dát něco lehkého a hlad zahnat. A stejně je to v opačném případě. Když si na noc dáte něco těžkého, budete se trápit trávením a špatně se vyspíte. 

5) Sedavý styl života

Sedavý styl života je dnes naprosto běžný a málokdo má aktivní práci. O to více bychom se měli zaměřit na pohyb. Ten by měl být ideálně venku, kvůli prodýchání se na čerstvém vzduchu. Jen to zkuste, krátká procházka umí divy! 

6) Alkohol nebo káva

Dáváte si před spaním sklenku vína, pivo či kávu? Všechny tyto nápoje mohou ovlivňovat kvalitu spánku, i když vám to nepřijde. Ano, po alkoholu můžete usnout rychleji, ale naruší vám kvalitu spánku. Stejně tak se stane po kávě před spaním nebo po energetických drincích. I když mnoho lidí říká, že to na ně nemá vliv, tak má, ale skrytý, který sami třeba nevidí.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám