6 alternativ kávy, které vás ráno postaví na nohy

salek-kakaa

Káva je pro mnoho z nás osvědčeným ranním životabudičem. Obsažený kofein nabudí organismus k vyššímu fyzickému i psychickému výkonu. Po první ranní kávě se najednou cítíte nastartovaní a plni elánu. Dobrá káva navíc svou chutí omámí chuťové pohárky a vůně teplé kávy sama o sobě vyvolá blahé pocity. Káva má však bohužel jeden nedostatek. Kofein se velmi rychle vstřebá, na hodinu se budete cítit výkonnější a bystřejší, pak účinek opadá a dostavuje se útlum. Naštěstí existují typy kávy, které jsou zdravější a jejich účinek je delší. Vyberte si.

Zdravé typy kávy, vyberte si…

Pokud chcete vyzkoušet zdravější alternativu kávy, která nebude vytáčet váš krevní tlak do nebezpečných výšin, bude účinkovat delší dobu a nepřivodí vám nepříjemné podráždění žaludku, představíme vám typy kávy, které vás postaví na nohy.

1. Yerba mate

Yerba je dobrou alternativou kávy pro všechny, kteří nemohou začít den bez kofeinu. Nadopuje vás a zároveň je plná živin. Nápoj můžete pít teplý i studený a připravit jej lze mnoha způsoby, dokonce i v tradičním kávovaru.

2. Qi coffee

Qi coffee není jen tak ledajaká káva. Obsahuje extrakty z medicinálních hub terapeutické kvality. Její účinek přichází pozvolně a vydrží dlouhé hodiny. Povzbuzuje, podporuje soustředění, zlepšuje náladu a udrží vás dlouhé hodiny ve formě. Doporučuje se pít s mírou, vzhledem k jejím silným účinkům. Pokud se potřebujete učit na zkoušky nebo se připravujete na důležitou pracovní schůzku či potřebujete jen dobít energii, Qi Coffee je zdravý typ kávy, která vás nenechá spát.

3. Nápoj z praženého kořene pampelišky

Je pravděpodobně nejlepší volbou pro ty, kteří hledají chuť kávy, ale bez kofeinu. Pampeliškový kořen podporuje trávení, zlepšuje funkce jater a ledvin a má více bílkovin než špenát. Latte připravené z praženého kořene pampelišky navíc výborně chutná.

4. Macacao

Fantastická kombinace dvou jihoamerických pokladů – peruánské macy, která dodá energii a vitalitu, a prvotřídního nepraženého ekvádorského kakaa natural, jež kombinuje důležité nutriční parametry s bohatou a vyváženou chutí. Podle vlastního vkusu můžete horký nápoj vylepšit smetanou, nejvodnějším sladidlem je panela, což je ztuhlá přírodní třtinová šťáva.

5. Guaracao

Unikátní mix brazilského životabudiče-guarany a ekvádorského kakaa natural. Guarana obsahuje až 4krát více kofeinu než káva, ale komplex obsažených látek zaručuje pozvolné vstřebávání, dlouhotrvající účinek a velmi široký okruh zdravotních benefitů. Navíc bez dráždění žaludku, které hrozí u kávy. Kakao skvěle ladí s nahořklou chutí guarany, nápoj lze přisladit obdobně jako u macacaa kvalitní panelou.

6. Chai čaj

Tradiční indický kořeněný černý čaj skvěle vás zahřeje v okamžiku, kdy musíte vstát z teplé postele a chladným podzimním či zimním ránem kráčet do pracovního procesu. K přípravě budete potřebovat kvalitní černý čaj, kardomom, hřebíček, skořici, zázvor, anýz, k dokončení trochu mléka či smetany a med nebo panelu na oslazení. Sypké složky vhoďte do vody, přiveďte k varu a krátce povařte. Pak nechejte 10 minut vyluhovat, sceďte a vylepšete mlékem a sladidlem.

Teplé nápoje jsou po ránu fantastické, povzbudí metabolismus a nastartují trávení, takže dostanete hned chuť na vydatnou snídani. Dopřejte si ji a uvidíte, že se po celý den budete cítit silnější. Nebo vyzkoušejte další typy, jak se vyhnout ranní únavě.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se vyhnete ranní únavě?

Známe to všichni. Vykročíme z postele levou nohou a cítíme se pod psa, ranní únava nečekaně přichází. Většinou jde pouze o chvilkový moment,

Tělo a kondice

6 projevů, že se málo hýbete

Pohyb je pro tělo velmi důležitý, zvyšuje fyzickou kondici a udržuje člověka v psychické pohodě. Jak poznat, že ho máte nedostatek a na

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat