Search
Close this search box.

5 tipů, jak podpořit mentální zdraví

Zdroj: Freepik.com

Uspěchaná doba a tlak, který na nás vyvíjí naše okolí, se často podepisují na našem mentálním zdraví. A právě mentální zdraví hraje vekou roli v životě každého z nás, proto bychom mu měli věnovat stejnou pozornost jako zdraví fyzickému. Jak můžete svou psychiku podpořit? Sledujte naše tipy.

Nezanedbávejte spánek

Kvalitní a dostatečný spánek má velkou moc. Je nezbytný nejen pro naši fyzickou, ale i psychickou regeneraci. Pokud patříte mezi nespavce, kteří se dlouhodobě potýkají s nedostatkem spánku a odpočinku, pak se u vás mohou začít objevovat nepříjemné potíže. Začněte dodržovat pravidla spánkové hygieny – dbejte na pravidelnost usínání a vstávání, dopřejte si 7 až 9 hodin spánku denně. Poděkuje vám nejen tělo, ale i mysl.

Jezte zdravěji

Jezte vyváženě, výživně a hlavně pravidelně. Odměníte tak své tělo i mozek, dopřejete si dostatek energie a živin, které potřebujete. Pokud budete konzumovat pouze jednoduché cukry s nedostatkem živin a vitamínů, budou vám hrozit nejen fyzické, ale i duševní problémy.

Hýbejte se a budete šťastnější

A to myslíme doslova. Stačí půl hodiny pohybu k tomu, abyste měli lepší náladu. Už po takto krátké době se totiž začne vyplavovat endorfin, což je hormon štěstí. Nemusíte trávit dny v posilovně, bude stačit i procházka nebo pohyb, který vás bude bavit – třeba tanec.

Začněte trochu plánovat

Své dny nemusíte mít rozplánované přesně na minutu, ale stanovte si, kolik času budete věnovat práci (škole) a kolik sobě. Čím vytíženější jste, tím více času sami pro sebe si zkuste vyčlenit. Tím, že budete mít některé věci naplánované, se vyhnete stresu z toho, že něco nestíháte. Je na vás, zda si dáte horkou vanu, zaběháte si nebo strávíte večer u televize.

Nestresujte se

Každý den si určete, co potřebujete zvládnout. Dávejte si pouze realistické cíle – pokud potřebujete odbourat stres, pomůže vám v tom jakýkoliv pohyb. Může se jednat o sport, ale i relaxační cvičení či jógu. Právě ta je něčím, co kombinuje relaxaci, protažení celého těla, ale také správné dýchání. Začněte žít přítomným okamžikem a netrapte se tím, co stejně neovlivníte.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám