Search
Close this search box.

4 tipy pro zdraví, které budou opravdu fungovat

Zdroj: Freepik.com

Návodů, které slibují silnější imunitu, větší svaly a nižší čísla na váze, je plný internet. My pro vás máme čtyři opravdu jednoduché tipy, které by vás možná ani nenapadly. Tak co, inspirujete se s námi?

Vyhýbejte se nápojům plným cukru

Sladké nápoje patří k položkám, po kterých se tloustne opravdu rychle a snadno. Když vidíme kalorie v podobě tekutých nápojů, neměříme je ve svém mozku stejným metrem jako pevné potraviny. Takže jich ve výsledku přijmeme hodně – a ani si to neuvědomíme.

Kromě nárůstu tělesné hmotnost může být pravidelná konzumace slazených nápojů jedním z rizik při vzniku metabolického syndromu. Vyšší příjem sladidel vede ke snížení potřebných vitamínů a minerálů. Všechny sacharidy v těchto nápojích zvyšují hladinu cukru a mohou vést až k cukrovce, onemocnění srdce a cév, případně mohou negativně ovlivnit průběh vzniku osteoporózy (Hu and Malik 2010, Caprio 2012).

Před spánkem se vyhýbejte zářivému modrému světlu

Pokud se večer před spaním vystavujete jasnému modrému světlu, které generují LCD obrazovky (televize, ale také počítače či mobilní telefony), může dojít k narušení produkce spánkového hormonu melatoninu. Pokud se chcete večer dívat do elektroniky, doporučujeme vám na zařízeních používat červený filtr, který modré světlo blokuje. Nebo si můžete pořídit speciální brýle, které modré světlo také odrážejí.

Nezapomínejte na bylinky a koření

Při vaření se snažte používat místo nadbytku soli více bylinek – ty mohou jídlo ochutit mnohem více než obyčejná sůl. Ta je sice pro naše zdraví důležitá, nic se ale nemá přehánět. Dospělý jedinec by měl přijmout maximálně 6 gramů soli za den. A nepočítá se pouze sůl, kterou použijete při vaření, ale také sůl obsažená v průmyslově zpracovaných potravinách.

Třeba zázvor nebo kurkuma mají silné protizánětlivé i antioxidační účinky. S bylinkami při vaření šetřit opravdu nemusíte – pozor si dejte pouze u muškátového oříšku nebo šafránu.

Nedržte diety

Pokud chcete udělat maximum pro své zdraví, vyhýbejte se dietám. Ty jsou dlouhodobě neúčinné, možná při nich rychle zhubnete, ale ještě rychleji svá kila naberete zpět i s bonusem navíc. Místo hladovění vyzkoušejte zdravější životní styl, svému tělu dopřávejte dostatek zdravého a kvalitního jídla. Pokud chcete hubnout, přidejte ke zdravému jídelníčku i trochu pohybu (ten je zdravý i mimo hubnutí) a uvidíte, jak dobře vám bude.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám