Search
Close this search box.

4 tipy, které zlepší vaši fyzickou kondici

Zdroj: Freepik.com

Dobíhání autobusu na poslední chvíli, kdy ještě několik minut rozdýcháváte náročný výkon, ale také funění po každém výšlapu schodů jsou vám povědomé? Pak si jistě uvědomujete, že je vaše kondice na bodu mrazu. Chcete s tím něco udělat? Pak sledujte naše čtyři tipy, které vaši fyzickou kondici zlepší.

Každodenní pohyb je nutností

Nejrychlejším a nejjistějším způsobem, jak můžete zlepšit svou fyzickou kondici, je zařazení pravidelné fyzické aktivity do svého každodenního života. Pokud jste se nehýbali delší dobu, začněte postupně, vaše svaly a klouby si budou muset zvyknout. 

Začít můžete pravidelnou hodinovou procházkou parkem, postupně pak přidávejte aktivity, které vás budou bavit. Pohyb by měl být zábava. U něčeho, co vás nebude bavit, byste nevydrželi. Ideální je každodenní procházka a jiný pohyb třikrát týdně.

Nezapomínejte na chůzi

Začínáte sportovat? Pak začněte s rychlou chůzí, která je vhodná pro každého. Pravidelná chůze má mnoho pozitivních účinků na vaše zdraví. Posiluje srdce, cévy, kosterní svalstvo, ale má také pozitivní vliv na snížení krevního tlaku, tuků a cukrů. Udržíte tak své tělo v kondici a uděláte maximum proti vzniku osteoporózy, nemluvě o lepší náladě. Denně bychom měli ujít kolem 10 tisíc kroků, což je 6 až 7 kilometrů.

Přidejte i další sporty

Až ucítíte, že pravidelnou chůzi zvládáte bez problémů, můžete rychlou chůzi začít střídat s během. A to v případě, že netrpíte větší nadváhou nebo nemáte žádné zdravotní problémy. Pokud chcete svou kondici opravdu zlepšovat, měli byste sportovní aktivity různě střídat.

Postupně můžete přidávat další aktivity, které vás budou bavit. Nemusí to být běh, můžete vyzkoušet plavání, tanec, jógu, jízdu na bruslích, ale i skupinové lekce – třeba skákání na trampolínách.

Kombinujte silové cvičení s vytrvalostním

Zatímco silové cvičení buduje svalovou hmotu, vytrvalostní pomáhá budovat vaši vytrvalost a snižovat tukové zásoby. Pokud chcete mít dobrou fyzickou kondici, je potřeba, abyste kombinovali obojí. Běh tedy doplňte o posilování a protahování. A nezapomínejte ani na zdravý jídelníček.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Co s namoženými svaly po tréninku?

Namožení svalů potká čas od času každého, kdo pravidelně provádí fyzickou aktivitu. Je to nepříjemný problém doprovázený intenzivní bolestí a neschopností vykonávat