Search
Close this search box.

4 tipy, jak začít cvičit, když jste to nikdy nedělali

Zdroj: Freepik.com

Cvičení může být pro některé lidí obtížné, zejména pro ty, kteří nikdy nezačali. Avšak začít cvičit je důležité pro udržení dobré fyzické kondice a zdraví, takže pokud jste připraveni začít cvičit, níže vám přinášíme čtyři tipy, které vám pomohou.

Cvičení vás musí bavit

Najděte si cvičení, které vás baví. Pokud s cvičením začínáte, je důležité najít takové, které vám bude přinášet radost a bude vám přirozené. Pokud vás bude cvičení bavit, budete mít větší motivaci a radost z jeho praktikování. Existuje mnoho různých typů cvičení, jako je běhání, jóga, cvičení s činkami a mnoho dalších. Nebojte se vyzkoušet několik různých druhů cvičení, dokud nenajdete to, které vám bude nejvíce vyhovovat.

Začínejte postupně

Začněte pomalu a postupně zvyšujte zátěž či délku pohybu. Začátek cvičení můžete být těžký zejména v případě, že jste nebyli příliš aktivní ani v minulosti. Ale pohyb je důležitý. A pokud ho budete zanedbávat, vaše tělo se ozve. Je důležité začít pomalu a zvyšovat zátěž a délku pohybu postupně. Pokud se budete snažit ze začátku cvičit příliš, můžete si způsobit zranění nebo ztratit motivaci k pravidelnému pohybu. Začněte cvičit po malých krůčcích.

Jaký je váš životní styl?

Najděte si cvičení, které vyhovuje vašemu životnímu stylu. Pokud máte velmi nabitý rozvrh, může být obtížné najít si čas na cvičení. Proto je důležité najít si pohyb, který vyhovuje vašemu životnímu stylu. Pokud nemáte čas na pravidelnou návštěvu posilovny, můžete zkusit cvičit doma nebo si najít cvičební video online. Najděte si cvičení, které lze snadno integrovat do vašeho každodenního života.

Mějte nějaké cíle

Nezapomeňte si stanovit cíle a sledujte svůj pokrok. Nastavení cílů a sledování svého pokroku je důležité pro udržení motivace k pravidelnému cvičení. Zapisujte si reálné a měřitelné cíle, jako je například běhání 5 km bez zastávky. Cíle by měly být také postupné, nepřepalte začátek. Když budou cíle nereálné, nebudete mít šanci je splnit. A ztratíte veškerou motivaci. 

Nezapomínejte také na dny, kdy se hýbat nebudete. Vaše tělo a svaly potřebují nějaký čas určený ke své regeneraci. Únavové zlomeniny způsobené nadměrnou fyzickou zátěží nejsou nic příjemného.

Sdílet na Facebooku

Audiron

Další zajímavé články

Tělo a kondice

Jak se dostat do formy po porodu

Porod je jedinečným a krásným zážitkem, který přináší radost, ale také změny na vašem těle. Po příchodu nového člena rodiny se mnoho

Tělo a kondice

5 tipů, jak zatočit se špatnou kondicí

Špatná kondice může ovlivnit náš každodenní život a bránit nám v plném využití našeho potenciálu. Ale nezoufejte! Existuje několik tipů, které vám