10 tipů, jak podpořit imunitu

Na každém rohu číhá nepřítel, který se snaží skolit naši imunitu. Jak podpořit obranyschopnost organismu, aby nás nenapadla nečekaná viróza?

Dopřejte tělu odpočinek, jaký potřebuje

Odpočinkem začíná tělo nabírat energii, kterou nutně potřebuje pro správný chod imunitního systému. Odpočívat můžete při svých koníčcích, sportu nebo třeba masáží. Kromě tohoto druhu relaxu je důležité, abyste měli dostatek kvalitního spánku. Ačkoli to pro někoho může být náročné, nebojte se a dopřejte si hodnotný a dostatečný spánek. Kromě toho, že tělo nabyde potřebného odpočinku, zabráníte vytváření stresových hormonů, které mají neblahé účinky na imunitu.

Zaměřte se na kvalitní stravu

To, že vše začíná na talíři, se už dávno ví. A u imunity tomu není jinak. Zdravá a kvalitní strava pomůže nabudit imunitní systém k vyššímu výkonu. Zaměřte se na kvalitní, a především čerstvé, potraviny ve svém jídelníčku. Navykněte si na pravidelné stravování, které tělu vytvoří určitý druh režimu. Dáváte tím najevo, že se nemusí bát hladovění.

Doplňujte potřebné vitamíny

Úzce spojen se stravováním je i příjem vitamínů, které hrají nesmírně důležitou roli při podpoře imunity. Vitamíny a stopové prvky do svého běžného jídelníčku můžete zařadit jednoduše formou ovoce a zeleniny. Nemusíte do sebe nutně ládovat potraviny, které vám jdou proti srsti. Zkuste najít ovoce nebo zeleninu, které jsou pro dané roční období typické a chutnají vám. Pokud s příjmem vitamínů v této podobě máte problém nebo chcete mít jistotu, že máte minimální dávku vitamínů pro den splněnou, zkuste doplňky stravy.

Omezte nadměrný stres

Stresové hormony jsou nejen nepříjemné psychicky, ale také fyzicky. Na imunitu nemají dobrý vliv a rozhodně nenapomáhají její lepší funkci. Omezte stresové situace kolem vás, nebo se jim snažte předejít. Pokud se i tak dostanete do stresující situace, zkuste dýchací cvičení, které navodí pocit klidu.

Zkuste se otužovat

Efektivním způsobem, jak zvýšit obranyschopnost, je bezesporu otužování. Samozřejmě se na něj nesmí jít zhurta. Postupné otužování může probíhat jak ve venkovních podmínkách, tak doma nebo v kryosauně. Na zajímavé techniky dýchání při otužování poukazuje například Wim Hof, přezdívaný také jako ledový muž.

Nezapomínejte si mýt ruce

Ať už jste byli venku na chvíli nebo ne, dodržování hygienických návyků je základem pro správný chod imunitního systému. Zabráníte tím i dalším nepříjemnostem spojených s nemocemi špinavých rukou. U mytí není třeba speciálního dezinfekčního mýdla, postačí i obyčejné a teplá voda, důležité je však být důkladný.

Podpořte střevní mikroflóru

Zaměřili jste se už na pestrou stravu a vitamíny? Nezapomeňte tedy podpořit i střevní mikroflóru. Střevní mikrobiom je v našem psychickém, ale také fyzickém zdraví mnohem podstatnější, než se na první pohled může zdát. Mohou vám pomoci mléčné výrobky nebo probiotika formou doplňků stravy.

Nebojte se pomoci léčivých bylin

Spousta bylin jsou přírodními budiči a posilovači imunity. Těch, které pomohou je celá řada, například Lapacho. Velkým pomocníkem je i vilcacora, zvaná též kočičí dráp, která dokáže zvýšit obranyschopnost až o 60 %. Obranyschopnost organismu dokáže nabudit i dřevokazná houba hlíva ústřičná.

Rozhýbejte se

Domácí karanténa může svádět k nadměrnému lenošení. Ačkoli je potřeba si občas jen tak zalenošit, nemělo by se zapomínat na pravidelný pohyb. Cvičení, které lze provádět doma je celá řada od jógy po aerobik. Čas, který si na pohyb vyhradíte, je pouze na vás. Věnujte pohybové aktivitě alespoň 30 minut denně.

Buďte v kontaktu

Období, kdy jsou lidé od sebe odděleni doma, může být velkým psychickým náporem. I když to může být obtížné, nezapomínejte na kontakt s okolním světem. Nemusíte se scházet osobně, stačí zatelefonovat blízkým nebo zahájit videohovor s přáteli. Povzbudíte tím nejen sebe, ale i své blízké.

Close