ŠTÍTEK cholesterol
potaviny-bohate-na-vlakninu

30 excelentních zdrojů vlákniny

Vláknina reguluje hladinu cukru a cholesterolu v krvi, pomáhá předcházet rakovině tlustého střeva a tvorbě hemoroidů. Je nezbytnou složkou stravy, kterou bychom si měli dopřát v potřebném množství.

cocka

10 argumentů, proč jíst na Nový rok čočku

Čočka patří mezi luštěniny, jež nemá řada lidí příliš v oblibě. Jestliže mezi ně patříte, udělejte výjimku a jednou ročně si ji naservírujte. Ta pravá chvíle nastává na Nový rok, tak ji nepropásněte!

sezam

Kouzelná sezamová semínka

Drobounká semínka sezamu v sobě skrývají kouzelnou moc. Alibabovi otevřel sezam cestu ke zlatému pokladu. Vám však může přinést poklad ještě cennější, protože upevní vaše zdraví. Nezní to pohádkově?

salatove-okurky

Okurka – zelená bandaska s živou vodou

Okurky bují v letních měsících snad na každé zahrádce. Jejich zelené plody jsou laciné, křupavé, chutné a hlavně plné tekutiny s obsahem minerálů a vitamínů, která je lepší než láhev sladké limonády.

koriandr

KorianDr. – doktor ve vaší kuchyni

Koriandr není původní českou bylinkou, ale je velmi snadné jej pěstovat. V gastronomii je využívána jak nať, tak voňavá semínka. A obojí slouží dobře i na zahnání některých neduhů a podporu zdraví.

cizrna

Cizrna – boby s božskou chutí

Cizrna se v posledních letech dostává do našeho podvědomí jako nová zdravá potravina. Pěstuje se však už 7000 let. Jestli jste ji ještě neochutnali, nečekejte déle. Její oříšková chuť vás dostane.

pazitka

Pěstujte pažitku, bude vám k užitku!

Pažitka je typická jarní zelenina, která, jakmile se oteplí, začne vystrkovat svá zelená tykadla ze záhonů nebo truhlíků. Vnímáme ji jako přízdobu pokrmů, je však léčivá jako cibule nebo česnek.

Close