ŠTÍTEK abeceda
vitamin-b6

Abeceda vitamínů: B6

Vitamín B6 pomáhá udržovat homeostázu - stabilní vnitřní prostředí organismu nezbytné pro zdravý život. Měřitelné množství vitamínu B6 je v asi polovině všech potravin, kromě masa také v řadě plodin.

vitamin-b5

Abeceda vitamínů: B5

Podobně jako další vitamíny skupiny B hraje také vitamín B5 důležitou roli v metabolických procesech. Jeho název je odvozen z řečtiny a znamená "všude se nacházející". Podívejte se, kde je ho nejvíc.

vitamin-b3

Abeceda vitamínů: B3

Niacin pomáhá tělu přeměňovat potravu na energii, posiluje vlasy, nehty a kůži, zlepšuje funkce mozku. Běžně jej přijímáme v živočišných produktech, ale k dispozici je i mnoho veganských zdrojů.

vitamin-b2

Abeceda vitamínů: B2

Riboflavin je nezbytný pro metabolické funkce, ale také pro dobrý stav řady tělesných orgánů. Zatímco rostliny a mikroorganismy jej dokáží syntetizovat, člověk je odkázán na jeho příjem v potravě.

tahak-bylinky-2

Tahák pro kuchaře: Bylinky v kuchyni II.

Myslíte si, že znáte všechny bylinky používané v kuchyni? Přečtěte si 2.díl našeho taháku pro kuchaře, jestli na některé z nich nezapomínáte. Byla by přece škoda ochudit se o jejich báječnou chuť.

tahak-bylinky-1

Tahák pro kuchaře: Bylinky v kuchyni I.

Patříte-li mezi kuchařské fandy nebo vášnivé konzumenty chutného zdravého jídla, není pro vás těžké vyjmenovat běžně užívané bylinky. Abyste na nic nezapomněli, sestavili jsme pro vás jejich seznam.

vitamin-b1

Abeceda vitamínů: B1

Skupina vitamínů B ovlivňuje především metabolické procesy ve svalech a v nervové tkáni. Přečtěte si, které další funkce plní vitamín B1, čím se projevuje jeho nedostatek a jaké jsou jeho zdroje.

Close