Sledování porna způsobuje erektilní dysfunkci

online-porn
koláž: Bylinkydnes.cz

Špičkoví psychosexuální terapeuti varují před prudkým nárůstem počtu mladých mužů trpících sexuálními obtížemi v důsledku sledování on-line pornografie. Přemíra vzrušení vede k poruchám erekce.

V článku publikovaném na BBC Newsbeat terapeutka Angela Gregory tvrdí, že stále více mužů ve věku před 20 rokem života trpí erektilní dysfunkcí. Vinu klade vzniklé závislosti na internetové pornografii. Přestože neexistují žádné oficiální údaje, problém zřejmě souvisí i s prudkým nárustem dostupnosti internetu na chytrých telefonech, tabletech a laptopech.

Zatímco dříve postihovala erektilní dysfunkce starší muže jako vedlejší efekt diabetu, srdečně-cévních onemocnění nebo roztroušené sklerózy, dnes se projevuje u mladíků bez známek jakýchkoliv chorob. A sexuologové zjišťují, že příčinou je zřejmě časté sledování internetové pornografie spojené s masturbací, které vede k neschopnosti dosáhnout nebo udržet kvalitní erekci v průběhu intimního styku s partnerkou.

Každodenní sledování porna na internetu stimuluje hyperprodukci neurotransmiteru dopaminu, který je zodpovědný za příjemné pocity a sexuální vzrušení. A právě v tom tkví jádro celé věci. Na vysoké dávky dopaminu přestává mozek postupně reagovat. Podobně jako narkomané potřebují stále více drogy k navození požadovaného stavu těla a mysli, tak i konzumenti porna musí mít ke svému vzrušení více podnětů a to stále v extrémnější formě. Reálný sex pro ně přestává být dostatečnou excitující inspirací, jež by u nich vyvolala ztopoření potřebné k provedení pohlavního styku.

Lékem je stejně jako u všech závislostí úplné zřeknutí se tohoto chování. Ke zlepšení dochází zhruba po třech měsících, ale průběh odvykání může být doprovázen abstinenčními příznaky, například podrážděností, stavy úzkosti, nižší schopností soustředit se, bolestmi hlavy nebo nespavostí. Zvládnout tyto nežádoucí a nepříjemné projevy mohou pomoci adaptogenní bylinky chránící před stresem, z nichž silně působí ašvaganda, maca nebo ženšen. Z tradičních domácích bylin pak pomáhají ty na uklidnění mysli a léčbu nespavosti – třezalka, kozlík, meduňka, levandule a řimbaba. Na poruchy koncentrace je ideální bylinkou rozmarýn.

Důležité je také nevystavovat se zbytečně příležitostem k opětovnému návratu ke starým zvykům. Volný čas tedy nesmí být tráven u monitoru počítače. Vyplnit jej pomohou sport, dlouhé procházky, práce na zahradě, návštěvy kulturních akcí, dobrá knížka, meditační cvičení nebo posezení s přáteli.

Close