Ovesné vločky – nejzdravější snídaně

ovesne-vlocky
foto:Freeimages.com/Peter Galbraith

Kvalitní výživově hodnotná snídaně je základem pro dobrý start do nového dne. Tou nejúžasnější, kterou si můžeme pravidelně připravovat, je obyčejná ovesná kaše. Je to nutriční šampion za pár kaček.

Ovesné kaše a ovesné vločky obecně bývaly považovány za pokrm chudých. Ty doby jsou však už pryč a dnes se stávají stále oblíbenějšími. Moderní věda odhalila neuvěřitelné množství výhod ovsa pro naše zdraví a proto je můžeme považovat za nejlevnější ze superpotravin. Na následujících řádcích zjistíte, co je na ovesných vločkách tak výjimečného.

  • Šálek vloček má jen 130 kalorií, ale přitom zasytí na dlouhou dobu. Vločky jsou tedy ideální pro udržování či znovunabytí štíhlé figury.
  • Obsahují vysoký podíl vlákniny, malé množství tuku a 16% obsah bílkovin. Jsou skvělým zdrojem vitamínů A, B1, B2, D, E, kyseliny listové a kyseliny pantothenové.
  • Pojídáním ovesných vloček zásobujete tělo železem a dalšími minerály, jako jsou vápník, draslík, fosfor, hořčík, zinek, měď a mangan.
  • Stabilizují hladinu cukru v krvi a snižují riziko vzniku diabetu 2.typu. Může za to vláknina zpomalující přeměnu sacharidů na jednoduché cukry a množství hořčíku způsobující dostatečnou sekreci inzulínu.
  • Vláknina ovesných vloček s názvem beta-glukan má příznivý vliv na hladinu špatného cholesterolu v krvi.
  • Ovesné vločky obsahují rostlinné lignany, prekurzory živočišných lignanů, které chrání před srdečními příhodami a propuknutím rakoviny.
  • Ovesné vločky jsou unikátním zdrojem avenathramidu, antioxidantu, jenž se vyznačuje silným protizánětlivým účinkem a snižujícím riziko srdečních onemocnění.
  • Zlepšují imunitní odpověď na léčbu, pomáhají bílým krvinkám neutrofilům rychleji se dostat do místa infekce a posilují jejich schopnost eliminovat bakterie.
  • Jsou bezpečné pro většinu celiaků, pouze nepatrné procento lidí trpí alergií na ovesný avenin. Problémem spíše bývá možná kontaminace suroviny jinými obilninami při zpracování.
  • Oves zvyšuje potenci mužů, u žen se využívá pro zlepšení vaginální citlivosti a rozdmýchání fyzické i emocionální touhy po sexu.

Ovesné vločky si můžete připravit mnoha způsoby. Namočené den dopředu nebo uvařené v mléce stačí dochutit medem či javorovým sirupem a smíchat s ovocem. Pokud do ovesné kaše přidáte lžičku prášku z jihoamerických bobulí Açai nebo Maqui, dodáte jí příjemnou kyselost a zároveň tělu poskytnete neuvěřitelnou porci antioxidantů navíc. Příjemným efektem u těchto plodů je také jejich schopnost podporovat hubnutí.

Jestliže se vám zasteskne po chuti čokolády, nic vám nebrání ji do ovesné kaše přidat. Zdravou alterntivou je přimíchání organického kakaa z nepražených bobů. Speciálně můžete použít také mix guarany a kakaa Guaracao pro dodání dlouhodobé energie navíc, případně směs macy a kakaa Macacao s výrazným účinkem na harmonizaci hormonální rovnováhy.

Máte svůj oblíbený recept na ovesnou kaši? Podělte se o něj s námi v komentářích k tomuto článku na našem facebookovém profilu.

Close