Nejlepší kolagen na klouby: 3 faktory, které určují kvalitu

Kolagen má velký vliv na pružnost kůže, kvalitu nehtů, vlasů, zubů a především na bezproblémový pohyb kloubů. Doplňujete si jej?

Kolagen tvoří téměř třetinu bílkovin lidského těla a jeho nedostatek může mít vážné následky na pevnost a flexibilitu tělesných tkání. Naše těla jsou schopna si jej sama tvořit jen do věku 25 let a je potřeba si jej doplňovat jiným způsobem.  Jaké faktory zvážit a k jakým vlastnostem přihlížet při výběru vhodného doplňku stravy s kolagenem?

Poměr kolagenu v denní dávce

Aby kolagen měl žádaný efekt, tak by se nemělo podceňovat množství, které obsahuje denní dávka. Kombinace vysoké kvality a kvantity je to, co si naše tělo zaslouží a měli bychom mu to dopřát. Přijímání kolagenu o denní dávce 3 000 miligramů bude mít kýžený efekt na regeneraci buněčné struktury, chrupavek, kloubů, kostí, pleti i vlasů.

Bioaktivita

Bioaktivita je dalším důležitým aspektem, ke kterému je třeba při výběru kolagenu přihlédnout. Kolagen, který je bioaktivní totiž tělo jednodušeji přijímá a zároveň může pomáhat s částečnou obnovou tvorby vlastního kolagenu. Bioaktivní neboli živý kolagen je teda jedinečným způsobem jak zpomalit stárnutí a dokonce částečně omladit svou pokožku.
Mořský kolagen Inca Collagen

Druh kolagenu

Na trhu si můžeme vybírat z kolagenu hovězího, vepřového nebo mořského. Oproti hovězímu nebo vepřovému kolagenu má mořský kolagen tu výhodu, že se vstřebává o 50 % lépe a dostane se tak do krevního oběhu rychleji a s menšími ztrátami. To je díky tomu, že částečky kolagenu mořského jsou menší, než částečky jiných druhů. Je hydrolizovaný a rozpustný ve vodě, je tedy jednodušší jej strávit a proto je vhodnou volbou i pro ty, kteří mají s trávením potíže.

Close