Jak rozehřát studené nohy

chodidla
foto:Freeimages.com/ana fernandez

Studené nohy jsou neduhem, který je nepříjemný obzvlášť v zimních měsících. Důvodem je kromě nízké okolní teploty také špatné prokrvení, se kterým se dá ovšem bojovat přírodními léčebnými prostředky.

Fyziologicky jsou studené nohy způsobeny nedostatečným okysličením tkání v důsledku špatného krevního oběhu. Na teplotě nohou se projevuje samozřejmě i vliv chladného počasí, únava či úzkost, často je však příznakem nějakého onemocnění. Obvykle jde o periferní neuropatii, zúžení periferních cév, diabetes, chronický únavový syndrom nebo Raynaudův fenomén. Svou roli hraje také nedostatečný přísun vitamínů, nadměrná konzumace alkoholu a kouření.

A jak se studeným nohám bránit? Klíčem k úspěšné léčbě bývá u mnohých změna životního stylu, aktivní pohyb, úprava jídelníčku, dostatek odpočinku a spánku, omezení nebo ukončení kouření, redukce tělesné hmotnosti a snížení hladiny cholesterolu.

Se studenýma nohama můžete bojovat celou řadou přírodních prostředků a metod:

  • masáže nohou za použití teplého olivového, sezamového oleje nebo měsíčkového oleje
  • použití masážní podložky nebo chůze po nerovném povrchu, třeba po kamíncích
  • sprchování nohou
  • střídavá koupel nohou v teplé a studené vodě
  • koupel nohou v některém z osvědčených nálevů-z křenu, z drceného hořčičného semínka, ze zázvoru, z rozmarýnu nebo z levandule
  • pití bylinných čajů na prokrvení – máta, srdečník, maliník, meduňka, měsíček
  • podpora krevního oběhu rostlinnými preparáty, vynikající je zejména brazilská guarana, osvědčují se i ženšen nebo ginkgo

banner-guaranaplus-728x90

  • z pohledu celostní medicíny je prokrvování řízeno správnou funkcí jater, důležitá je proto jejich detoxikace za použití ostropestřce mariánského nebo hlívy ústřičné
  • česnek, cibule nebo pálivé papričky v pokrmech
  • hodně ryb, luštěnin, ovoce a zeleniny v jídelníčku
  • používání koření jako skořice, hřebíček, pepř, kayenský pepř nebo zázvor

Jakmile se vám podaří nohy rozehřát, zaizolujte je dostatečně teplými ponožkami. Vyvarujte se ale těch s těsnými lemy, které vám nohy zaškrtí nad kotníky a omezí volný průtok krve.

Close