7 důvodů, proč zařadit avokádo do jídelníčku

plody-avokada
foto:Freeimages.com/Carlos Sillero

Avokádo se stává v posledních letech oblíbenou součástí moderní gastronomie. Může za to jeho skvělá konzistence a chuť, zároveň výborně poslouží vašemu zdraví.

Avokádo je plodem ovocného stromu Hruškovce přelahodného(Persea americana). Známe jej zejména díky mexické kuchyni, kde má jeho používání dlouhou tradici. Dnes jej můžeme koupit téměř v každém marketu, takže se dostává i na naše talíře. Pokud jste jej ještě neochutnali, napravte to. Pojídání avokáda přispívá k delšímu a zdravějšímu životu.
Přestože má avokádo vysoký obsah tuku, je to nutriční superstar s velkým obsahem draslíku, omega-3 mastných kyselin a luteinu. Důležitý je také podíl rozpustné a nerozpustné vlákniny. Podívejte se, jak unikátní mix všech látek v avokádu působí pozitivně na naše zdraví:

1. usnadňuje vstřebávání vitamínů
Avokádo je bohaté na tuky, které usnadňují absorpci v tucích rozputných vitamínů A, K, D a E. Přidáním avokáda do pokrmů může vaše tělo snáze vstřebat větší množství těchto tělu prospěšných látek z potravin, které je obsahují.

2. zmírňuje příznaky artritidy
Avokádo obsahuje fytosteroly, antioxidanty, omega-3 mastné kyseliny a mastné alkoholy, které působí jako protizánětlivé činidlo.

3. zmenšuje riziko některých druhů rakoviny
Směs antioxidačních a protizánětlivých látek v avokádu z něj dělá účinného bojovníka proti některým druhům rakoviny, například kůže a prostaty. Avokádo se osvědčilo i v průběhu chemoterapie, je skvělým zdrojem glutathionu, který chrání organismus před oxidačním stresem.

4. snižuje hladinu cholesterolu
Avokádo je plné mononenasycených tuků, které přispívají ke snížení hladiny špatného cholesterolu. Při konzumaci jednoho avokáda denně došlo u pacientů s vysokou hladinou cholesterolu v krvi již po jednom týdnu k razantnímu zlepšení, LDL cholesterol(ten špatný) poklesl přibližně o 20%.

5. zlepšuje zrak
Lutein spolu s zeaxanthinem jsou nezbytné pro zdraví očí. Zařazení avokáda do každodenní stravy pomáhá chránit tkáně oka před poškozením sluncem, vznikem šedého zákalu a degenerací žluté skvrny, která vede k postupné ztrátě zraku.

6. posiluje zdraví srdce
Mono a polynenasycené tuky v avokádu redukují riziko onemocnění srdce. Vysoký obsah draslíku snižuje krevní tlak. Vitamin B6 a kyselina listová regulují hladinu homocysteinu v krvi.

7. podporuje hubnutí
Přestože je struktura avokáda krémovitě hladká, může jeden středně velký plod obsahovat až 15 gramů vlákniny. Ta způsobí, že rychleji dosáhnete pocitu nasycení.

Takže až příště v obchodě potkáte bedýnku s avokády, přidejte nějaké do svého košíku. Přesvědčíte se, že zdravé znamená v tomto případě i lahodné, vlastně přelahodné.

Close